Follow | Dashboard


Hye, my name is sitti mariam

currently study at polytechnic kota kinabalu

saya post apa yang saya fikir
Entry |

saya mahu kahwin !
hahahah . 
tajuk tuh surprise tak ? hahah .
teda lahh, tajuk tuh tiba-2 keluar bila sepanjang praktical ne aku asyik baca novel ja kann . 

sometimes, aku terfikir juga . 
lebih baik kita kahwin terus tanpa bercinta kannn . 
hehe ~ biar lah kalau kita kenal orang tuh setakat sehari dua then kahwin . 
hahahah 
idea gila ? kot lahhh . sebab cerita novel dan kisah hidup kita takkan pernah sama kot . heheh . 

yalahh, dari kita bercinta bagai nak rak tapi kesudahannya tidak seperti yang kita impikan .
tidak kah itu macam satu pembaziran waktu .
hahah . ya la, masa bercinta sudah ambil masa 2 - 3 tahun kot lahh . 
kalau putus di pertengahan jalan. ambil masa lama untuk lupakan semua memori tuh kann . 
sampai ketua lahh kita takkan mampu lupa kenangan tuh . setuju idok ? hahah 
siapa pernah bercinta tahu lah sakit dia mcm mana kann ? hahah . 
di tipu dan tertipu. di curangi dan mencurangi . 
dari kita busy membenci ex-ex kita tuh lebih baik lah kita kahwin saja kann . 
cakap mudah. tapi tak semudah itu lahh kann .

okay. look . kita kembali kepada basic . 
di cintai dan mencintai , di sayangi dan menyayangi itu semua fitrah kita sebagai manusia .
di hargai dan menghargai, semua perkara asas perlu ada dalam sebuah perhubungan bukan ?
so, why not kita kahwin dengan anybody that we want or family kita yang pilih kann .
biar lah orang nak cakap kuno ka apa kah .
at least, kita sudah mengurangkan zina hati, dan perkara-2 yang mendorong kita untuk membuat maksiat kann . heheh . 
so. bila kita sudah kahwin TANPA ada sedikit pun cinta . 
we could learn how to love the person as your husband and wife, learn how to respect each other .
dan tanpa kita sedar, perkahwinan yang pada mulanya tanpa cinta akan mengarjar kita to be more responsible, berfikir dengan matang and at the end kamu rasa gembira :)


tidak semua perkahwinan tanpa cinta itu tidak  membahagiakaann . 
kalau sudah tersurat jodoh kita dengan dia , why not . you should thank to Allah sebab mempertemukan kamu dengan perkahwinan tanpa melalui fasa percintaan yang mendorong kepada maksiat . aite ? heheh . 

bercinta selepas nikah itu indah :) 
dan saya harap saya dapat kahwin dengan orang yang mampu membimbing aku ke jannah Allah, memahami aku seadanya dan seharusnya menghormati aku sebagai perempuan yang lemah :) in shaa Allah . 


assalamualaikum . aku tulis ne blog pun aku rasa mau menangis . ahh, indah nya perkahwinan . hahahh :D



Older post / Newer post