Follow | Dashboard


Hye, my name is sitti mariam

currently study at polytechnic kota kinabalu

saya post apa yang saya fikir
Entry |

cerita aku dan kamu .

nampak gambar di atas tuh ?
itu adalah gambar last sebelum aku pindah dari kuim ke poli dan sebelum kami balik raya . 
masa ne, kami semua plan pakai baju kurung purple . heh ~ sweet kan kami . 

ohh,yaa . macam mana aku ke kuim ? aku ke kuim atas dasar kecewa, hahha . 
yala, kecewa sebab di tolak oleh uitm dan politeknik . 
dan yang paling best nyaa . kami semua ne cuma kenal DUA bulan seja tapi kami sudah rapat gila .

err, macam mana aku mau mulakan cerita arh . 
heh ~ yang c atyn and erien ne adalah roomate aku . erien ne sekelas dengan aku kalau masa tutorial manakala eyra and atyn tu adalah my classmates masa kami kuliah . 
kuliah and tutorial adalah berbeza dengan politeknik .
macam mana aku boleh rapat dengan budak eyra tuh , sebab dia selalu merempat dekat bilik kami . hahahah . 

masa memula aku masuk dekat bilik yang menempatkan aku dengan atyn and erien . aku cuma mampu senyum ja, ya lah, dah aku tak reti sangat nak cakap semenanjung kann . 
kang, aku cakap sabah dorank tak faham pula kannn . hahahha 
masa sehari dua kami di bilik tuh, yang aku tau cuma buat keja aku sendiri ja sebab aku natau mau cakap apa sama dorank .
lepas seminggu pendaftaran tuh, dari hari khamis tak silap aku hingga hari ahad cuti . 
so tinggal lah aku sorang-2 dekat hostel tuh sebab , dorank ne orang johor jaaa .
mereka pun balik lah kampunggg . huh ~ 

sekembalinya durank dari kampung, 
kami pun try lah beramah mesra kan . aku terus terang dari awal dengan budak erien tuh . 
aku : boleh tak kalau kita ckap tak guna saya ? guna aku kau boleh ? sy x biasa lah .
dia : ohh, ye ke ? okay, aku pun xda hal .
aku : betul ne, x kasar ke ?
dia : biasa je kot . 
aku : *senyum* jaa . 

bagi aku, dua bulan aku di sana dan perkenalan kami cukup singkat tapi setiap hari aku ketawa dengan dorank. dorank sudah jadi macam family aku dalam masa cuma 2 bulan . dorank bilang, family kite orang, family kau jugaa . maybe dorank saja peneman aku di sana and itu pun cukup buat aku bahagia . 

aku bahagia mengenali dorank, setiap kali bulan puasa, aku akan ingat macam mana aku puasa dengan dorank di sana .\
kegilaan kami stay out tengah malam buta hanya sebab mau jalan-jalan . 
yang peliknya, family dorank semua manjakan aku . hahah 
apa aku mau mesti dorank bagi .
contohnya, masa erien balik rumah dia . aku cakap bawa buah and makanan byk-2
malam masa dia dtg tuh, sikit byk mak dia bawa makanan untuk aku . 
eyra pula, kalau setiap kali aku kata nak makan mangga, mesti dia suru mak dia bawa mangga esok harinyaaa .


atyn pula, masa puasa dulu aku ada ikut kerumahnya sekali , masa berbuka tuh, 
mak dia masak mee bandung and buat murtabak jawa . gila banyakkk .
malam tuh, kami keluar and stay kat bandar muar tuh .
lepas dekat 12 lebih mcm tuh, kami pun pulang . 
then, aku nak makan lagi mee bandung johor tuh .
aku makan lah, lepas tuh dalam pukul 2 @ 3 pagi mcm tuh aku rasa badan aku gatal yang amat sangat . 
aku kejutkan aten suruh tengok badan aku, memang gatal gila arh . 
aku pun tak tahan betul, terus dia kejutkan mak ayah dia suruh bawa aku ke hospital . 
masa nak ke hospital tuh, bole pula aku pitam and jatuh depan rumah dia . aku betul-2 dah tak larat masa tuh . 
aten kejut la aku balik-2, lepas da sedar tuh terus mak ayah dia bawa ak g hospital . sebenarnya aku rasa bersalah sangat sebab susahkan mak ayah dia . (ak tau dia bukan orang senang) . 
sampai sekarang aku rasa bersalah sebab susah kan mak ayah dia and sebab tu kot aku rasa terhutang budi sangat denga dorank ne . 

masa sebelum balik cuti sem tuh . 
aku senserong dekat melaka central . eyra punya lah kalut sebab aku sorang ja dekat MC tuh , dia risau nau dengan aku sebab katanya dekat MC tuh bahaya kalau sorang2 . 
tambah-2 lagi, kalau dekat nak raya tuh . 
petang tuh, sepatutnya eyra and aten ade class tapi tetiba batal and dorank terus g MC semata-mata nak temankan aku . sweet tak dorank ? heh ~ 
padahal bole jer kalau dak eyra tuh nak balik terus rumah diaa . 
tapi dia tetap nak teman aku smpi aku naik bus ke perlis

and dalam masa DUA bulan kami kenal tuh , 
banyak benda yang kami share, pahit manis kami semua kami share . 
kami dah jadi macam adek beadek . 
sebab tuh kot , aku selalu rindu dorank . dan sentiasa rindukan dorank . 
they were the one of the best things happen to me . 
persahabatan aku dengan dorank tak dapat aku bandingkan dengan kawan-2 aku dekat poli ne, 
sayang-2 aku dengan aku dekat poli ne, sayang lagi aku dengan dorank . sebab dorank always be my side whenever i need them walaupun dalam masa sesingkat itu dan aku tau , 
dorank akan sentiasa dengan aku walau pun aku tak jadi pindah poli . 
aku rindu korang, korang rindu and ingat aku tak ?
heheh . 
in shaa Allah, one fine day .kita akan jumpa jugaa . heheh :) 
imy, ily 




#besties aku lain cerita la kann ? 






Older post / Newer post