Follow | Dashboard


Hye, my name is sitti mariam

currently study at polytechnic kota kinabalu

saya post apa yang saya fikir
Entry |

Assalamualaikum 
hari ne genap sudah 14 hari semua umat islam menyambut bulan ramadhan .
di harap dengan bulan ramadhan ne, kita boleh muhasabah diri sendiri agar menjadi lebih baik . 
inshaa Allah . bukan berlagak baik, tapi aku sendiri pun sedang berusaha untuk menjadi lebih baik . 

dalam hidup ne, kita nda boleh terlalu berharap cerita dan kehidupan kita seindah cerita dalam drama dan novel . 
life is adventure . 
kadang-2 Allah hadirkan ujian untuk kita , terpulang kepada diri kita sama ada untuk mendekatkan diri kepada-Nya atau sebaliknya . 
kadang-2 bila ujian yang di beri itu terlalu perit, kita perlu back to basic . iaitu berserah kepada Allah and islam . cari semula di mana diri kita . 
sebab Allah takkan sesekali menguji seorang hambanya di luar kemampuan hambanya itu :)

by the way. selain cerita pasal bulan ramadhan ne kann . 
aku ada mau cer something,
kepada seorang hamba Allah ne, 
tolong bagi balik hati dan perasaan saya boleh ? 
hehehe . 
jangan di tanya sejak bila, saya pun tidak tahu . 
mungkin setahun lalu, mungkin dua tahun lalu @ mungkin bulan lalu . 
i don`t like this feeling actually . this feeling kinda killing me slowly . 
setiap kali habis solat, aku selalu minta supaya hilangkan perasaan aku terhadap kauu . 
bukan aku tidak cuba, aku cuba tapi aku tidak mampu . 
satu seja la saya minta, tolong bagi balik hati saya k . 
saya pun perlu hati itu juga :')

Older post / Newer post