Follow | Dashboard


Hye, my name is sitti mariam

currently study at polytechnic kota kinabalu

saya post apa yang saya fikir
Entry |

my life
Assalamualikum . . . . . 
Aku mau cerita sikit pasal hidup aku sepanjang aku bergelar pelajar Politeknik Kota Kinabalu 
Tiada apa yang mau di banggakan pun sebenarnya jadi student poli ne .
Aku ambil account sebab parentss aku yang suruh, padahal sudah terang dan nyata yang aku lansung tidak minat akaun . aku akui bukan mudah untuk tanamkan minat pada sesuatu yang kita langsung tidak terfikir untuk mengambilnya sebagai jurusan yang tetap .
Mungkin ini lah perjalanan hidup aku. 
Yes, macam-2 perasaan aku bila first time belajar accoount .
aku ne bukan lah pandai mana, boleh-2 ja .
well, I have to admit yang aku sangat susah mau tangkap semua yang di ajar masa sem 1 dulu .
sometimes, I felt like I wanna give up with everything. I cant stand it anymore.
Tapi, aku tabahkan hati aku untuk lalui semua ne. 
Walau tidak semua orang yang mau ajar aku tentang account ne, Alhamdulillah, aku berjaya laluinya untuk fasa yang pertama . its a quite hard for me. 

masuk pula sem kedua, walaupun result aku tidak lah sebagus mana, yaa, aku akui . aku juga agak kecewa di situ . Masuk pula sem kedua, its really tough sem for me. 24 hours never enough for us, and yess . aku berjaya lagi kali ini dalam subject accoount walaupun hanya lah sekadar cukup2 makan sahaja. TAPI, aku sangkut di Commercial Law. Im gonna remeber you forever law . and yes, sebaik ja aku tau aku carry law aku rasa down gila tapi alhamdulillah, aku masih boleh berfikiran positif. aku positif kan minda aku bahawa semua yang aku buat ne untuk parents aku . dan, aku janji ini adalah paper terakhir yang aku carry dan sem terakhir aku carry. no more lepas ne. insyaaAllah . doakan yang terbaik untuk aku . 

Dannnn, masuk pula sem yang ketigaa . walaupun pada mulanya aku agak kusut fikir paper yang aku carry. tapi, aku anggap itu adalah dugaan untuk aku . aku positivkan minda aku dengan " Allah takkan menguji seseorang hambanya di luar kemampuan hambanya itu" . ya, mungkin Allah tahu aku kuat untuk hadapi ujian ini sebab tu lah bagi aku ujian ne. sebab Allah sayang aku kan ? sakit memang sakit . lepas tu, aku mula sibukkan diri aku dengan club JP and multimedia crew. heh ~ alhamdulillah, everything still going smooth . aku harap aku tidak lah abaikan study aku walaupun aku sibuk . insyaaAllah, sem ne aku akan berusahan untuk capat target yang aku inginkan . insyaaaAllah. doakan yang terbaik untuk aku k ? 

#jangan lupa solat dan doa. doa itu paling penting.

Older post / Newer post